niedziela, 10 marca 2013

Ciasto "DELICJA"

Dzisiaj będzie post całkiem odmienny, czasem też taki się pojawią. Robiłam dziś ciasto jak w tytule. Poniżej przepis i zdjęcia.

DELICJA

Składniki na ciasto (na tortownicę o śr. 26-28 cm, ja na zwykłą brytfankę robiłam  dwa takie ciasta):
- 6 łyżek mąki pszennej
- 1 łyżka mąki ziemniaczanej
- 6 łyżek cukru
- 6 jaj
- 1 łyżka soku z cytryny
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Składniki na masę:
- kostka margaryny lub masła
- budyń waniliowy lub śmietankowy (z cukrem)
- 1 1/2 szklanki mleka
- 15 dag cukru pudru
- po łyżce spirytusu u soku z cytryny
Dodatkowo:
- 15 dag bakalii (dowolnych- ja miałam kandyzowane owoce)
- galaretka truskawkowa lub agrestowa 
- dowolna polewa

Wykonanie:
Mąkę wymieszać z proszkiem. Ubić pianę z białek, dodać cukier i dalej ubijać. Następnie mieszając, porcjami dodawać żółtka i mąkę. Przełożyć ciasto do formy wysmarowanej tłuszczem i posypanej bułką tartą. Piec w temp. 180 st. C przez 45 minut ( ja jako że piekłam dwa cienkie ciasta to piekłam 20 minut). A gdy ciasto wystygnie przekroić je na dwa blaty. 

Ugotować budyń na mleku. Masło utrzeć z cukrem pudrem na pulchną masę i nadal ucierając powoli dodawać budyń, a na końcu sok z cytryny i spirytus. 
Do galaretki wlać półtorej szklanki wrzącej wody, wymieszać i odstawić w chłodne miejsce.

Jeden blat biszkoptu posmarować kremem, a z drugiego literatką wykrawać krążki.

Na krem nałożyć biszkopt z otworami. W otwory włożyć bakalie, 

a następnie zalać je tężejącą galaretką i przykryć wyciętymi krążkami.

Polać ciasto polewą i schłodzić w lodówce.


SMACZNEGO! :)


1 komentarz: