czwartek, 29 sierpnia 2013

TAG: moje miasto

Ten tag wymyśliłam sama (chyba, nie szukałam go na blogach).
Jako, że mieszkam na wsi to opiszę najbliższe mi miasto, będące siedzibą powiatu, do którego należy moja wioska.
Zacznę od samego powiatu.
Powiat dąbrowski.
Leży w północno-wschodniej części województwa małopolskiego, stolicą powiatu jest miasto Dąbrowa Tarnowska.
Herb powiatu (zaczerpnięty z Wikipedii):

Symbolika herbu:
Orzeł, tak jak w herbie Polski (bo nie znalazłam innego znaczenia), a dąb od pochodzenia nazwy miasta- Dąbrowa.
Powiat posiada dwie gminy miejsko-wiejskie, w tym także dwa miasta- Dąbrowa Tarnowska i Szczucin, oraz pięć gmin wiejskich: Gręboszów, Bolesław, Mędrzechów, Olesno (moja gmina) i Radgoszcz.
Przez powiat przebiegają następujące ważne drogi: krajowa 73 Wiśniówka-Jasło, oraz wojewódzkie nr: 973, 982, 984, 975.
Powierzchnia powiatu 530 km kw., ludność około 60 tys.
Starostą powiatu jest Tadeusz Kwiatkowski.
Więcej informacji na stronie http://www.powiatdabrowski.pl/ w zakładce informacje o powiecie.


Miasto Dąbrowa Tarnowska.
Leży nad rzeką Breń- dopływem Wisły
Herb miasta (również z wikipedii)
Pochodzenie herbu ma dwa wyjaśnienia. Jedno to takie, że wywodzi się on z herbu Szreniawa Lubomirskich- założycieli miasta, drugie wyjaśnienie- herb mógł być symbolem męczeństwa- związanym ze znajdującym się w średniowieczu tutaj kościołem pod wezwaniem Świętych męczenników.

Historii miasta opisywać nie będę, w internecie można znaleźć sporo, długich artykułów o tym.
Nasz klimat zalicza się już do klimatu podgórskich nizin i kotlin. Jest suchy i ciepły.

Atrakcje miasta, jak i całego powiatu( najciekawsze według mnie):

synagoga

Obecnie mieści się tu Ośrodek Spotkania Kultur
kośćiół Wszystkich Swiętych






Muzeum Drogownictwa w Szczucinie

Widok z lotu ptaka, zapraszam również na stronę- zbiór zdjęć z Muzeum

Malowane domy w Zalipiu

Wioska z dnia na dzień robi się coraz bardziej "malowana"
Centrum polonii wraz z parkiem- akurat link jest tylko do Centrum

Oprócz tych miejsc tu wymienionych jest wiele, wiele innych miejsc. Między innymi piękne lasy ze świeżym powietrzem, kąpielisko Kakałko, malownicze rzeki... A wiele rzeczy pokazane jest na stronie Powiśle Dąbrowskie, którą sama dopiero przed chwilą odkryłam.

W najbliższym czasie zamieszczę post z fotografiami moich okolic, które zrobiłam sama.




Wszystkie zdjęcia zostały zapożyczone, źródła podane w linkach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz