piątek, 14 listopada 2014

Sałatka makaronowa.

Tak dawno nie było żadnego posta, ale nie mam w ogóle czasu. Dziś dam przepis na sałatkę z makaronem, który znalazłam jakiś czas temu gdzieś na necie, ale go trochę zmodyfikowałam. Sałatka jest bardzo tania i też bardzo pożywna.

Przepis jest na dużą ilość sałatki, gdyż spodziewałam się gości.

Składniki:
-paczka makaronu (400gram), o kształcie wedle upodobań, ładnie wyglądają kolanka, muszelki a nawet literki
-mały słoik papryki konserwowej
-jeden duży ogórek zielony (wężowy)
-puszka kukurydzy
-15 dag żółtego sera w kawałku (pikantnego)
-ok. 20 dag szynki drobiowej konserwowej (ja dałam dwie małe puszeczki szynek z Biedronki)
-majonez
-sól, pieprz

Ilość składników można zmieniać, wedle upodobań.



Wykonanie:
Makaron ugotować na miękko, od razu po ugotowaniu przelać dużą ilością zimnej wody, aby się nie posklejał. Ogórka, paprykę, szynkę i ser pokroić w drobną kostkę. Wymieszać z makaronem, dodać kukurydzę. Można dodać natkę pietruszki lub szczypiorek. Wszystko wymieszać z ok. 4 łyżkami majonezu. Posolić, ale nie dużo, bo szynka i ser są słone. Dodać dużo pieprzu. Wymieszać.

Sałatka dobrze smakuje z ćwiartkami jajek.
Smacznego. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz