czwartek, 4 grudnia 2014

Kapusta pekińska na ciepło

Nie było mnie tu dawno, ale nie mam czasu ostatnio, dużo nauki w szkole, wyjazdy przeróżne itd...
Za to dziś dam przepis na przepyszną kapustę pekińską. przyrządza się ją podobnie jak zasmażaną białą, ale pekińską robi się szybciej, jest mięciutka i bardziej delikatna. Być może na poniższym zdjęciu nie wygląda zbyt smakowicie, ale smak wszystko wynagradza. Zresztą po co sztucznie przyozdabiać, cudować. Lepiej pokazać real foto.

Składniki: 
-duża kapusta pekińska
- 2 pomidory (ja dałam więcej bo miałam malutkie)
- koperek (około 1 łyżki, można dac więcej w zależności od upodobań)
-szczypiorek
- łyżka jogurtu naturalnego
-łyżka śmietany 12%
-łyżka mąki
- przyprawy (vegeta, pieprz, czosnek w proszku, majeranek)
- 2 łyżki oleju.

Wykonanie:
Kapustę przekroic wzdłuż na pół i każdą połówkę posiekać na paseczki.
  
 Do garnka wlać olej, wrzucić kapustę, przykryć i dusić na małym ogniu, co chwile mieszając. nie dolewać wody, sama wypłynie z kapusty.
 
Pomidory sparzyć wrzątkiem, obrać ze skórki i pokroić w kostkę. Szczypiorek pokroić. Jak kapusta będzie już miękka, wrzucić pomidory i szczypiorek i dusić jeszcze chwilę, aż pomidory puszczą kolor i kapusta zabarwi się na różowo. W międzyczasie dodac koperek (ja dałam mrozony).
Kapustę przyprawić do smaku. Wymieszać jogurt, śmietanę i mąkę, dolać do nich wody i rozmieszać dobrze.
Wlać wszystko do gotującej się kapusty, poczekać aż zawrzy i gotowe.  Kapusta jest na prawdę pyszna. Idealnie smakuje z typowym polskim kotletem mielonym czy schabowym, ale pasuje też do ryby, a nawet z chlebem czy samymi ziemniakami tez da sie zjeśc. Jest to fajna alternatywa surówek na zimne dni. Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz